פורנוגרפיה / שירן רבינוביץ'
רשימת תפוצה
הרשמה לאירועים

פורנוגרפיה / שירן רבינוביץ'

בשנים האחרונות, הביא איתו האינטרנט שפע בלתי נדלה ופתח בפנינו מקורות מידע ואפשרויות תקשורת שלא היו בעבר. יחד עם זאת, לצערנו, הנגיש לנו האינטרנט תכנים הרסניים והפך אותם לזמינים מתמיד. תעשיית הפורנוגרפיה שהייתה עד כה רחוקה מהעין ורחוקה מהלב והכיס, הפכה להיות קרובה ונוחה לצריכה יותר מאי פעם, גם בציבור הדתי. חשוב לציין, שהאינטרנט הוא כלי בעל כוח, וכמו כל כלי כזה יש אפשרות להשתמש בו לדברים חיוביים או לשליליים. למאמר זה אין מטרה להתנתק מהאינטרנט, אלא לדעת להשתמש בו בתבונה בעזרת ה'.

האמת על פורנו

קיימים ז'אנרים שונים של סרטי פורנו, אך רובם ככולם הופכים את המשתתפות והמשתתפים מיצור חי עם רגשות, תחושות ורצונות לאובייקט מיני – בובה המורכבת מבשר ואיברים, שכל מטרתה היא לספק יצרים:

  • ניכרת השקעה במראה החיצוני של המשתתפות והמשתתפים – גוף חטוב, חלק משערות, הדגשה מוגזמת של האיברים המיניים (הן של האישה והן של הגבר), איפור בסגנון מיני ועוד.
  • בין המשתתפים והמשתתפות אין כמעט תקשורת מילולית או קשר עין – אף אחד לא שואל ומוודא, בתחילת הפעילות המינית או במהלכה, שאכן זה לרוחה של האישה, אם נעים לה, נוח לה, אם היא בכלל מסכימה...
  • המשתתפות והמשתתפים מציגים התנהגויות מיניות קיצוניות – התנהגויות אלו אינן תואמות מציאות ואינן דומות למה שמערכת זוגית בריאה מסוגלת להכיל.
  • המשתתפים והמשתתפות עושים שימוש בחומרים מאלחשים וכימיים, על מנת לעמוד במצבים הפיזיים הלא סבירים ובמשך הזמן הממושך שהסצינה דורשת.
  • זוויות הצילום על הסט הנן לרוב דמגוגיות, הנותנות מראות מדומים של יכולות פיזיות והצגה מוגזמת של גודל איברי מין, ללא קשר למציאות.
  • הצגה כוזבת של הנאה ממושכת בעזרת חיוכים מאולצים של המשתתפות והמשתתפים ושאר הבעות פנים. ישנו שימוש בפס קול חוזר המבטא הנאה, גם הרבה אחרי שההנאה כבר איננה קיימת.
  • תעשיית הפורנו משתמשת הרבה בהלהטת הדמיון. כך היא נוהגת כאשר היא יוצרת דחפים וציפיות מיניות לא מציאותיים. בדרך זו סף הגירוי של הצופה עולה מצפייה לצפייה, ונוצר הצורך לספק לו סף גירוי חדש על מנת להרוויח את כספו. למעשה, תעשיית הפורנו עסוקה כל העת בפיתוח הדבר המושך הבא, עד כדי בוטות וגסות קיצוניים שמובילים לאיבוד צלם אנוש (באחד הז'אנרים השחקניות עוברות התעללות ואלימות מינית עד לרציחתן במציאות).
  • א/נשים מגיעים לפורנו בשל הצורך לשרוד כתוצאה מפגיעה מינית בילדות, עוני, דימוי עצמי נמוך ועוד. קיימת חוויה קשה של אלימות, השפלה, ניצול וכפייה במהלך החיים בפורנוגרפיה.

 

לאחרונה, יש תופעה חדשה בשם פורנו אתי (מוסרי) או פורנו פמיניסטי. בו השחקניות באות מרצונן, בהסכמה מלאה, והכל נעשה תוך שמירת כבוד הדדי בינן להפקה. בנוסף, אף עולות לשידור תוכניות ריאליטי לפורנו (במודל של "כוכב נולד", רק כוכב של פורנו...), וכן ישנם סרטוני "הום מייד" של זוגות במציאות שמעלים סרטונים של עצמם. אם כך, הכל בסדר.

האמנם?

ובכן, לחלוטין לא. סרטי הפורנו מבטאים למעשה תרבות שלמה שנבנתה על-מנת לנצל יצרים אנושיים בריאים ולעשות מזה כסף. מעבר לכל הנקודות שנמנו עד כה, הדבר הנוראי ביותר שכוללת הפורנוגרפיה הוא ניתוק של ההתנהגות המינית מהקשר של זוגיות, רגשות חיוביים, אינטימיות והדדיות. היא לוקחת מעשה כל-כך אינטימי ומקודש בין בני זוג, ולמעשה מדירה את הקשר הנפשי והרוחני ממנו, ומותירה את הקשר הפיזי בלבד. באופן הזה היא מורידה אותו לדרגה פיזית שמונעת מדחפים מיניים וסיפוקם. דרגת בהמה.

השפעות הפורנו על חיינו

לכל פורנו, ללא כל קשר לסוג שלו, יש השפעות הרסניות על חיינו:

  • תפיסה מעוותת ולא מציאותית של דימוי גוף – הפורנו מכניס לראש חשיבה מוטעית לגבי תבניות גוף, שלרוב אינן טבעיות אלא מבוימות ו"משופצות". בתת-המודע זה משפיע על הבחירות, העדפות והשיקולים שלנו בכל הקשור לגופנו האישי (גוף חלק, פרופורציות וגודל מסוים של איברים בגוף ועוד)
  • פעילות פיזית הורמונאלית לא מאוזנת, והגברת הצורך בהתפרקות מינית – הפורנו גורם לגירוי ועוררות מינית. מחשבות והתעסקות בפורנו עלולות להוביל לאוננות ומגע מיני לא מבוקר, תוך התנסות עצמית בהתנהגויות שהפורנו מציג.
  • השפעה על בחירת בן/בת זוג – עלול לגרום להתמקדות מוגזמת בחיצוניות, וכן בחיפוש משיכה מינית מוגברת, גם באופן תת-מודע. תמיד חשוב לראות את מי שעומד/ת מולנו כאישיות שלימה – גוף, נפש ונשמה.
  • השפעות על חיי הנישואין – תפיסת זוגיות מעוותת, חוסר יכולת להגיע לגירוי מיני ללא צפייה במראות כאלו, השוואות וציפיות לנעשה במראות אלו, זיכרונות שצפים ועולים דווקא בזמנים הכי יפים ואינטימיים.
  • מעבר לכך, צפייה בפורנו עלולה לפתח התמכרות, וכן לגרום פיתוח דחפים וסטיות חולניים.

הקשר בין פורנו לזנות

המושג פורנוגרפיה מקורו ביוונית ומשמעותו: פורנה=זנות, גרפי=חזותי. כלומר, זנות מתועדת, מצולמת. קיים קשר מאוד רב בין פורנו לזנות: שניהם משתייכים לתעשיית המין, בשניהם קיים תשלום עבור קיום פעילות מינית. במקרים רבים, נשים בפורנוגרפיה מוכנסות גם למעגל הזנות.

למעשה, כניסה לאתרי פורנו מובילה למימון ממשי של תעשייה זו, וכן מסייע למנהלי האתרים לדעת איזה סוג נחשב "מבוקש" יותר להעדפות הצרכנים. צפייה בפורנו, גם אם באופן חינמי, תורמת לתעשיית הזנות בישראל ובעולם.